Tuesday, January 29, 2013

Visiting baby boi at PLKN Beranang

The 1st week being there my brother dah mintak macam2 nak kfc la, nak itu nak ini. Seawal 8pagi mama dah kejut bgn sbb katenye around 9 nak bergerak.

Sesampainye kami di kem PLKN Beranang is indah khabar dari rupe. Haha. Actually i was highly expected that the camp is exactly same with my previous PLKN camp dulu dekat Tapah.

My brother was very happy to see all of us bring along with what he expect us to bring.. It is KFC!! Katenye lauk xsedap langsung.. Macam makanan hospital. Pity on u la adik..

Cant wait to meet u up on Chinese New Year.. Yeayy!! Finally my brother at home untuk mase seminggu.. Hehehe.. Tanak cite panjang lets jum tgk gegamba.




















Tuesday, January 8, 2013

Sending baby boi to PLKN

Seawal 630 pagi mama dah kejut bangun nak hantar my youngest brother ke Stadium Shah Alam. Awal sangat kan? Haa.. Biaselah my mom always wanna be there on time. By 8 dah sampai Stadium before that we having the last breakie with my lil brother kat area seksyen 13.

Sampai je Stadium i kene tolong my brother register and hantar barang2 ke dalam bas. Yela sbb im the only one dalam family yang berpengalaman on this thingy. Sangat cepat mase berlalu sesudah register my brother terus naik bas. Before that salam peluk cium bagai and die dok lah dalam bas tu diam diam.

I wonder why lah awal sgt? Sbb time i dulu parents boleh hantar sampai ke bas but this time parents xdibenarkan. Seawal 830 my brother dah ade dalam bas. Sejam jugak menunggu untuk bas bergerak ke kem masing masing. Batch my brother is the 1st batch Pengarah PLKN nak launch and mmg seawal 830 dah kene naik bas. And suprisingly it was lived on Selamat Pagi Malaysia , TV1. Spotted im on teeeveeee!! Huhuhu..

Sebak jugak bile 1st time nak berjauhan with him. Almaklumlah anak manje mama katekan. So, bile die berjauhan rase sunyi la jugak. And my brother telah dihantar ke Kem Millenium, Beranang, Selangor. And we have been there before sbb my dad pernah bawak g melawat kawasan a week before.

And alhamdulillah by 10 am he call me that he safely arrived and dah nak bagi his BB kat staff plkn. Till we meet again my lil brother. Take good care of yourself and be a nice leader as well.. Insyaallah evry 2 weeks we gonna visit u there baby boi.

After sending my brother kat Stadium #sijambukesayangan i yg semalamnye beria nak jugak anta adik I baru bangun tido. And terus nak ajak I keluar dating. So, we decide nak ke BB as we all nak shopping!!!!! Lame gile x dating kat KL hari2 dating area shah alam, subang, pj, damansara je. Once a while ke KL jugak.

Dari BB ke Ampang sbb dye ade keje sikit after that ke Setia City Mall pulak. Alhamdulillah I'm blessed with the day with my precious one. Thank you baby spending ur time with me. Thanks 4 da gift and I LOVE YOU thoo much! Hehehehe..















Thursday, January 3, 2013

The engagement of Udin & Dahlia

Last Saturday we went to Malacca for the engagement of Udin & Dahlia. By 1030 #sijambukesayangan i datang to fetch me at home. I tot nak pegi terus but we have to patah balik Sha Alam singgah rumah Udin untuk ambil gamba hantaran bagi pihak lelaki ke pihak perempuan.

Selewat 130 jugak baru kitorang bergerak. Kitorang gerak awai sikit dari rombongan lelaki sebab #sijambukesayangan i kene captured all the moments during ceremony. Haaaa.. Ade 2 org official photographer utk engagement dorang nie which is #sijambukesayangan i and izzat yahaya which is senior i rime diploma dlu.

Alhamdulillah perjalanan majlis begitu sempurna mengikut jadual. And dengan rasminya Udin & Dahlia mengikat tali pertunangan. Cant wait for their reception on December 2013.











Thursday, December 27, 2012

Nik Nurul Jannah E-Day

Congratulations on ur E-day nana. Sorang lagi my childhood friend selamat bertunang dengan jejaka pilihan. Alhamdulillah everythings goes well on that day. We're happy for u nana..

Nampak x excitednye? I dengan Aimy antare yang datang paling awal. time kitorang datang Nana tengah bersiap lg. Soo, kitorang borak borak with her mother and the official photographer Radin Wazir which is my schoolmate jgk. And paling excited i nak jumpe baby fahyim which is Nana nephew.

And the Karangkrafness datang agak lewat jgk. Sempat la nk sembang2 and gossip2 new thing. Bergamba seperti kebiasaan.

Tak nak lah banyak cerita nak bagi tgk gamba je. Hehe :)






mini pelamin

ADIB & JANNAH


ADIB & JANNAH
Congratulations korang..

The childhood friends yg paling excited.. Hahaha

Karangkrafness

bergambar dengan THE OFFICIAL PHOTOGRAPHER 
RADIN WAZIR & FARIS


Their E-DAY cakes.. comel sgt!


Their doorgifts..

Monday, December 24, 2012

December baby

Have plan all this thing a week before. Thank u anep , aimy and fizei for helping me to suprise them. Hehe jasamu akan dikenang. Thanks for the superb idea.

Im off to shah alam with my brother tgh hari tu and we go for lunch kat Pak Mal sbb our parents blk kampung ade family meeting. After lunch g Shah Alam Mall and finally i bought an ice cream cake. Lame gils xmkn ice cream cake weyh. Then we went back home sbb pukul 5 dh janji nie dgn anep n aimy nak setting2 tempat semua.

Pelbagai rintangan jugaklah.. Ice cream cake nak cair, ujan lebat, banjir, semua diharungi bersame. Tq guys. Finally the time yg dijanjikan pukul 8 we wanna go for a dinner sbb katenye salah sorg drpd kitorang ngidam nak makan steamboat. So we choose Tupai Tupai Steamboat. Payah jugak lah nak tipu the guys. Aimy and anep standby kat sane siap2 with all the bday card, bday cake semua.

Sampai sampai je lilin dah siap dibakar and kitorang ramai2 nyanyi HAPPY BIRTHDAY !! Haaaa.. Amekkaw merah padam muke masing masing. haha. Conel je tersipu sipu malu sbb dikelilingi oleh org ramai yg makan kat situ.

Anyway, happy 26th birthday Mohd Ifzuan and happy 25th birthday my baby boo jamboo Amer Firdaus. Have a blast bday and may all ur wish will come true. Hope u guys suke with all the suprises even korg sgt byk tanye. Hahaha. This year celebrate bday korang proper sikit kan drps last year celebrate kt Putrajaya on new year.



Birthday card?? Eh yeke.. Hope u guys like it!

HAPPY ICE CREAM CAKE TO YOU!!

Happy Birthday guysss

#SiJambuKesayangan I senyum sampai ke telinga plus air mate berlinangan.. hahahahha


Happy 26th birthdayy abg wann

Tq korang bagi menjayekan suprises yang tak seberape nie.. Love u guys!



Reaction mereka apabila dapat suprise

HAPPY ICE CREAM CAKE TO YOU!!!!