Showing posts with label Wedding. Show all posts
Showing posts with label Wedding. Show all posts

Thursday, November 20, 2014

Majlis Merisik


Fuhhhhh... Betul betul dah berhabuk blog nie. Almaklumlah sejak sejak stalker ramai yg nak bz body dah malas nak update blog nie. Tapi entri kali nie mmg kene update sbb mungkin yg last ataupon 3rd last entri before i'm getting married soon..

Alhamdulillah on the 3rd year of relationship #sijambukesayangan i dah pon melamar iols untuk jadi princess hidup die. Care melamar die paling klaka and i xsangke pon itu adalah lamaran. 

One fine day kitorg dating bawak anak buah #sijambukesayangan i. Slalunye anak buah die akan duduk dgn i lam kereta and akan cte cte sal school, toys and mcm mcm lg lah. 

Tapi hrtu tah macam mane anak buah die sembang2 dgn i tanye kat i : 

"Tt wanie kel dodosh kan nak kawen"
And i was like whattt?? 
"Nak kawen ngn sape esha?" 
Die pon jawab...
"Kel dodosh nak kawen ngn tt wanie lah. Die cakap kat mummy td die nak kawen ngn tt wanie."
Dengan mate besaq 👀 i pandang sebelah. Yang org sebelah dok sengih sengih mcm kerang busuk sambil drive.
"Betoi ka b? U ckp ape kat mama? Ke esha create a story?"
Sekali die bagi jawapan......
"Betoi la i dah bgtahu mama i nak kawen dgn u and family i semua setuju. Nnt end of December i bawak rombongan dtg rumah u ek?"
I tatahu nak bg respon ape i terus bergelinangan airmate and....
"Betoi ka b? Ke u main main?"
And jawapan yg paling i xsangka.....
"Betol la. I dgn u pon dah lame so elok kite teruskan ape yg patut kte buat. Masing masing pon dah kerja so rasenye dah boleh kot kite teruskan utk jadi ikatan yg sah.
I rase diri terawang awang sekejap. Terus hilang rase lapa. Senyum memanjang. 

Balik rumah terus bgtahu parents i and alhamdulillah dorang setuju and terima  dgn hati terbuka. Family i siap nak buat kenduri bagai and i ckp just makan makan plus berbincang je utk hantaran, date and bnde bnde pntg lah. Excited ke tidokk?? Ahahaha. 

Si dia pon dah jumpe family i and dah tanye sendiri dgn family i untuk jadikan i princess hidup dia. Takde nak proposed depan pavilion nari nari bagai tu. Hahahaha. Teruih direct parents cakap sendiri. And i tabik spring lah kat semua lelaki yg gagahkan diri and beranikan diri utk ckp bnde serious yg melibatkan mase depan dgn parents perempuan. Kalau i tu maunye gegel nak cakap. Plus nak cakap ape weiiiiiii? Hahaha..

Gilelahhhhh rase mcm dewasa sgt cte cte sal kawen nie. Yelahhh everyone have their dream wedding kan so do i. Hope uols doakan yang baik baik utk ktorg ye? InshaAllah.....



Saturday, September 7, 2013

The wedding of #babymamat



On the 23rd August alhamdulillah Nur Farzana & Mohammad Shafiq telahpun selamat bernikah di Masjid negeri Shah Alam. Alhamdulillah jgk majlis berjalan lancar dengan hanya sekali lafaz. Congratssss babyy & mamat. Bagi yang tak tahu siape gerangan #babymamat haaaaaa baby ialah kakak kepada #sijambukesayangan i. Mamat ialah abg ipar beliau yg baru. Ok no more question!! Haha..

The hantaransss
The dulang boyss

Di malam berinai sehari sebelum majlis barulah diberitahu yg kite akan jadi dulang girlss. Tudiaaaaa kabut dibuatnye nak mencari baju lah semua. Sbb plan with all the families lain colour but at last pakai lain color sbb nak same dgn dulang girls. 

Jumaat tu i amek cuti sbb majlis baby and tlg baby wat preparation for her reception dekat Kelab Shah Alam. Kitorang stay smpai 4pagi utk siapkan semua ok? Siap pasang penunjuk arah lagi. Alhamdulillah everything's went well and the wedding planner Shol sgt sgt talented on decorate the hall. Cantikkkk sgt sgt. 
Deko bersama dodosh. Hahaha

On the reception day, seawal pukul 10pg dah ready nak p kelab sbb ade rehearsal. Kali nie i kene jadi flower girls uolss. Tua tua pon leh jadi flower girls ok? Hahaha.

Alhamdulillah majlis telah pun selesai and finally HAPPY NEWLY WEDS #babymamat 
Semoga next year bertambah sorg lagi ahli keluarga. Aminnn..

The flower girlsss
Rayyan & Farisha
The spice girls
(Sissy,cousins of my boyfie)

The flower layydayyyy
My parents
The only one #sijambukesayangan
With lil cutie kiddos
With the bride & groom. 
HAPPY NEWLY WEDS #babymamat
The picture of families 
(Except i yg belom jd family. Kene pakse join the family photography ok? Maluuuuuuuuuu..)