Monday, January 25, 2010

APPRECIATE WHATEVER WE HAVE.....

Pade suatu hari di sekolah,seorang murid bertanya pada guru. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.

PELAJAR : "cikgu,macam mana kita nak pilah seseorang yang terbaik sebagai org yang kita sayang??Macam mana juga kasih sayang tu nk berkekalan??
CIKGU : "Ok! Kamu ikut ape yang cikgu suruh kamu.Pergi ke padang Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali.Dan petik rumput yang PALING cantik,bawa ke kelas."

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada sehelai rumput pun ditangannya.

CIKGU : "Kenapa tiada rumput yang dipilih??
PELAJAR : "Tadi masa saya berjalan,saya carilah rumput paling cantik. Mmg ade byk yg cantik tp cikgu kata petik yang PALING cantik,so saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang. Tapi sampai di hujung padang,saya tak jumpa pon yg palling cantik. Mungkin ade diantare yg dibelakang saya tadi rumput yang paling cantik tp da cikgu ckp xboleh menoleh ke belakang semula,jadi xdela rumput yg boleh dipetik."
CIKGU : "Ya! Itulah jawapannya. Maknanya............
APABILA KITA TELAH BERJUMPA DENGAN SESEORANG YANG KITA SAYANG,JGNLAH KITAMENCARI YANG LEBIH BAIK DARI ITU. KITA PATUT HARHAI ORANG YANG BERADA
DI DEPAN KITA SEBAIK-BAIKNYA. JANGAN KITA MENOLEH KE BELAKANG LAGI
KERANA YANG BERLAKU TETAP DAH BERLAKU. SEMOGA YANG TELAH BERLAKU TAKKAN BERULANG KEMBALI. DAN INGATLAH ORANG YANG PALING KITA SAYANG ITULAH PALING CANTIK DAN PALING BAIK. MAHUPUN IKUTKAN BYK LAGI YANG CANTIK DAN BAIK SEPERTI RUMPUT."


p/s : Thnx to shuhard 4 forwarding this msg to my handphone while dat tyme i was totally down with my past tyme lover. So,referlah to dis msg bg sesiapa yg telah ditinggalkan or nak meninggalkan seseorg.. Yang lepas,biarlah lepas.. Jadikan yg lepas sebagai pengajaran.Apa yg ada depan mata
 HARGAILAH.. SAYANGILAH...

adios