Wednesday, March 3, 2010

D'nelayan,Taman Tasik Titiwangsa

02.03.10
Hari ne seperti bese kehidupan seharian berjalan dgn lancarnye tnpe sebarang gangguan dr makhluk2 perosak sekalian alam. Bgn pg cm bese , siap g class , blk class. Today encik mazlan my 3D animation lect lpaskan kitorg lambat sgt almost kul 8pm baru kwa class. Actually i've promised to ekyn n aun nk g iCity kul 8.30 nk tgk environment kat ctu n taking some pictures kat sane. Tah sempat ke idakk. Balik2 je rushing2 mndy n siap terus.

N then abg long call tny nk ikot tak g mkan kak ema nk blanje. Then i'll let him noe dat i dun wanna follow them. Suddenly dah siap2 dorg call dah otw dtg umah. Tgh bersiap ne tetbe dah dnga hon. Dat means dorg da sampai. At dat tyme perasaan guilty yg teramat sgt. Tanak ikot kunk dorg da sampai. Ikot kunk ekyn kcik aty sbb i've to promised her. Dgn perasaan sbe sala aku follow abg long,kak ema,afiq n karan kwa g makan. Lam kete i call ekyn tell her dat our plan tonite cancel.. Then dye ckap aun da otw nk amek ko kat umah. Haaa!! sudah. Then aku trus call aun btaw yg aku tak jd ikot dorg g iCity. Aun pon ckp "xpelah aku g amek ekyn kat uma dye". I apologize to him n ekyn.. Ater dat sampai lah satu text msg "terima kasih wanie" from ekyn. Dgn perasaan sbe sala aku reply blk msg tu.. I noe dat she mad at me sbb ayat msg tu mmg mnganjing gilerr. Tp nk wat cane? Law la bdan aku ne leyh divide by 2 akan ku dividekn ntuk mnjage aty semua pihak. So,just let it be..

Perjalanan kitorg mnuju ke federal highway. Macam agak pelik. N i tot kitorg just nk g mkn kat area sha alam,subang or damansara je tp  perjalanan semakin jaoh lak. And i ask kak ema , "kak ema,kite nak g mkn kat mne ne?" she answer back "ikot jerr". Baeklah kak ema kitorg ikot je.
Sampailah da masok area kl kitorg still tertanye2 lg kat mne la kak ema nk bwak kitorg makan ne. Abg long bf kak ema sndri pon tak tawu kmane arah tuju. Lam otak msg2 penuh tande tny ?????
Bile da masok simpang kat istana budaya tu afyq bersware "haa! aku tawu kite nk g mkan kat restoran nelayan kan?" pastu kak ema ckp "btul lah tu......" Da sampai dgn perasaan gumbira n kelaparan we enter da restaurant n org2 yg mkan kat ctu pandang kitorg sgt daring. Most of them cam phamily yg agak berada n warga2 emas yg byk dwet. Agak2 la nk pandang org pon wahai uncle n aunty sekalian. Igt kitorg tade dwet ker nk mkan kat restoran tu? Dgn muke slambernyer kitorg cari meja mkan ntuk 5 org. Dah dudok n big boss(kak ema) order kan mkanan ntuk kitorg. Kami hny mnanti sgale mkanan yg terhidang nnt..

MAKANAN DAH SAMPAI !!!! Yeayy.. First skali yg sampai shark fin soup yg dah lame aku tak makan.. Pergghhhh.. Marvellous... Dap.. Dap.. Berulang kali tambah ne. Then laok seterusnye smpai n kitorg mkn dgn jayenyer. Sampailah ketam batu black pepper yg keras nk mampos sampai mkn pon kne ketok2 n mggunekan alat pematah. haha.. Xtawu ape pggl bnde tu act. Sedap sbnanye walopon susa nk mkn ketam tu. Drpd makn gune fork n spoon bertuka mnjd org melayu sejati pakai tgn lak. Baru nikmat ntuk mkn ketam tu. Sesudah abes meratah laok2 + makanan yg ade kitorg pon blk n macam bese lah sesi berposing bersame camera bermula bile adenye aku..


"DIMANE ADE WANIE DISITU ADE CAMERA"
i'm a camera addicted!
pd korg2 yg tak suke aku asyk posing dpn camera pls la GTH!!!
Aku tak kacaw kehidupan korg pon n plg penting aku tak gune camera korg!!


this is our menu for the dinner

makan bsarrr punye!!!!!

muke kami selepas kekenyangan









THANX TO KAK EMA SBB BELANJE KITORANG MAKAN KAT D'NELAYAN RESTAURANT,TAMAN TASIK TITIWANGSA,KUALA LUMPUR..

Pada sesiape yg nk g makan kat situ dorg mnyediakan perkhidamatan buffet dan ala-carte. Buffet hargenye ntuk satu kepale around RM20++.. Bg yang nk mkan beramai2 seeloknye mkan lah ala-carte sbb lg untung dan sodappp.. I wish dat i can have a romantic dinner with sumone special kat restoran tu sbb environment sgt2 lah romantic + ade background music yg sgt3 old school..
I LURVE IT!!!!!!