Wednesday, November 30, 2011

Puisi Zahiril Adzim untuk Shera Aiyob

Bile terbace this entry kat blog falihinjasmy criously i was like OMAIGODD!!!! He sooooo daymm sweeeettt laaaaaaa..  Beruntung Shera! (dalam hati gile jeles sbb im one of zahiril adzim's fan) 


On their wedding day (sebelah zahiril adzim) , Shera got a suprised from her hubby. Nak tawu what suprised? Seeeee this....



credit to blog falihinjasmy

Zahiril act like terjumpe sumthing on his tuxedo. Dat time Shera tgh concentrate denga lagu I will always love you by Ungu sing by Zahiril Adzim . Suddenly Zahiril stand up n dedicate the poem to his beloved wifey. Dalam tuxedo tu dah ade mic oke? Mmg his plan to suprised his wifey. Daymmm!!! Sumpah sweeet gileeeee... Looks like Shera terharu / sebak bile Zahiril membacekan puisi tu.

“Aku pasti punya masalah tiap kali ingin menulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau telah menjadi isteriku.
Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar, 
Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit, 
Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.
Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri, 
Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana.
Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu. 
Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam,
Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik. Setiap nafasku.
Aku sering menadah telapak tangan dan memohon pada Tuhan agar kau, 
bukan sahaja menjadi isteriku tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala.
Isteriku, Selamat datang ke hidupku,
Selamat menjadi isteriku, Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak,
Selamat menjadi menantu ibu bapaku, Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku, Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku.”


(im melting)

Anyway , Its not too late nk wish ZAHIRIL ADZIM & SHERA AIYOB selamat pengantin baru.. Even dah wish kat twitter last monday time jumpe dorg kat Curve nak jugak wish kat blog ne.. :)